Design og koding av Albertine Løseth Vestvik // Albiss.blogg.no

know how to....

Skrevet 19.07.2017 klokken 10:39

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Treat yourself! Så og si det eneste jeg kjøpte mens jeg var i Frankrike, var disse små søtsakene. Makroner fra min favorittbutikk, Ladurée, er et must når jeg er der. Ikke bare smaker de himmelsk, men det er jo en opplevelse i seg selv å tre inn i disse butikkene. Fargene, de små detaljene og alle produktene de har. Disse klarte jeg heldigvis å ta med meg hjem til Norge, og gjett om jeg skal kose meg med dem! Nam nam.

hjerte

Skrevet 12.07.2017 klokken 17:13

photo/privat

saltvannshår på hvaler

Skrevet 12.07.2017 klokken 16:58

Nå har jeg endelig kommet meg ut på sommerhuset vårt på Hvaler, og jeg er skikkelig klar for å være her en uke, før det er tilbake på jobb. Det er så deilig å være her, slappe av og ikke tenke på noe annet. I morgen kommer Marius også ut hit, og det gleder jeg meg til. Solen skinner, jeg har fått tusen milliarder myggestikk (seriøst), solkremkviser og har drukket vin og spist god mat hver dag med familien. Dere aner ikke hvor mye jeg koser meg.

Akkurat nå har jeg satt meg ned her med pcen og litt hvitvin etter en lang dag i solen, og snart skal jeg gå en liten tur for å plukke litt blomster til å pynte huset med. Jeg håper at dere har en like fin sommerferie som meg! Klem

les filles du micocoulier

Skrevet 10.07.2017 klokken 18:41

Er du i Antibes, en eller annen gang, er du bare nødt til å dra innom denne lille, koselige restauranten. Vi koste oss så mye, maten var supergod og til en grei pris, og de ansatte var utrolig dyktige og hyggelige.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dette var bare en rask tur innom for å få i seg litt lunsj, og jeg bestilte en deilig chevrèsalat med ferske tomater, fritert chevrè og honning. Fantastisk! Spesialiteten deres er crepè og derfor selger de mange forskjellige bokhvetepannekaker med forskjellig topping. Alt fra reker til skinke og ost. De så helt nydelige ut.

Vi klarte derfor ikke dy oss, og kjøpte hver vår pannekake til dessert. Den beste pannekaken jeg noensinne har smakt! Med deilig hjemmelaget salt karamell på toppen falt denne i smak hos oss begge. Her hadde de også mange forskjellige.

Prisen var helt ok, og som sagt så var hver eneste krone verdt det. I tillegg bestilte vi lokal rosèvin og noen drinker, og det smakte også helt nydelig. De som jobbet der tok oss godt imot og var utrolig profesjonelle. Restauranten lå også ute ved markedet i Antibes, så det var både gatemusikk og glade mennesker.

en formiddag i antibes

Skrevet 10.07.2017 klokken 18:39

Ja, vi rakk jammen meg å tilbringe en liten stund i Antibes også. Flaks var det! Vi har lest og hørt så mye om denne sjarmerende byen, og derfor var det noe vi måtte få med oss. Vi har begge litt delte meninger om dette stedet, og det er nok fordi vi ikke fikk vært der lenge nok. Jeg synes det var en veldig koselig by med mange trange smågater, mye historie og koselige cafèer, i tillegg til at strendene så utrolig fine ut. Dessuten var båthavnen kjempefin, med noen av verdens største privateide båter, for dem som bryr seg om det. Det var ganske dårlig vær da vi var der, så vi fikk ikke ligget noe særlig på stranden.

Inne i gamlebyen var markedet nesten over da vi kom, men der kunne man kjøpe alt fra ost, kjøtt og fisk, til krydder, klær og blomster. Det ble spilt musikk på gaten og det så ut som at alle koste seg. Jeg gikk innom en koselig liten butikk og kjøpte deilig lokal olivenolje og såpe, og man kunne kjøpe masse fine småting og lokal mat.

Alt i alt en veldig koselig by, men som sagt så så vi nok ikke nok til å gi en ordentlig dom. Jeg anbefaler alle til å dra dit, og det finnes nok av ting å gjøre, selvom Antibes fortsatt ikke er min favorittby i Frankrike.

Har dere vært der, og hva syntes dere isåfall?

good morning monaco

Skrevet 08.07.2017 klokken 10:35

God morgen fra Monaco! Hvor deilig er det ikke å våkne opp i den største sengen, dra fra gardinene og gå ut på sin egen store veranda med en deilig morgenkåpe? Det må ihvertfall være den beste måten å starte dagen sin på! Spesielt når det eneste du ser er krystallklart hav og sol!

Frokosten ble på toppen av hotellet, restaurant Horizon, med utsikt over hele havet. Masse deilig og fersk mat, og perfekt for en sliten kropp etter gårsdagen. Nå blir det straks litt trening på oss, før vi må sjekke ut og reise videre. Hei så lenge!

fairmont hotel monte carlo - check in

Skrevet 07.07.2017 klokken 18:56

Én kommentar

truffle heaven

Skrevet 07.07.2017 klokken 18:28

I dag har vi reist rundt, og vi besøkte blant annet en helt f-a-n-t-a-s-t-i-s-k sted - Eze. Jeg har aldri sett et finere sted noensinne, ikke engang på bilder, og bildene mine kan heller ikke vise hvor vakkert det faktisk var. Du vet når du bare er nødt til å oppleve et sted, i stedet for å se bilder? Sånn var det. Jeg visste at det var fint, men herregud....

Jeg skal vise dere fler bilder senere! Vi spiste ihvertfall en rask lunsj der, og pizzaen var bare så ufatterlig god. Jeg bestilte trøffelpizza, og det er den beste pizzaen jeg har spist, tror jeg. Det skulle bare mangle, ettersom den kostet 400 kroner..

...dette er da utsikten fra matbordet. Jeg kan ikke si det nok ganger - herregud!

Én kommentar

paradis på jord

Skrevet 05.07.2017 klokken 00:19

Da har vi endelig kommet frem til Nice, dere! I dag har rett og slett absolutt alt gått galt, og jeg orker ikke engang å tenke på eller å forklare hva som har skjedd. Vi begge ligger her i hotellsengen etter masse stress, og er så klare for å sove en god natt søvn, og forhåpentligvis stå opp til en litt bedre dag i morgen.

Det eneste som har vært fint i dag, er vår lille roadtrip til Villefranche-sur-mer - et helt fantastisk sted ti minutter unna Nice. Dette er et lite sted dere bare er nødt til å besøke om dere får muligheten, for et så fint og idyllisk sted skal du lete lenge etter. Trange bakgater, fine båthavner, turkist vann og lange sandstrender - paradis på jord! Vi var her ikke så veldig lenge, så jeg håper at vi klarer å smuge inn en liten tur til før vi reiser hjem igjen.

...jeg skal ikke klage da, jeg er tross alt i Nice. Kan ikke tro det! I morgen skal vi så mye gøy, og jeg gleder meg. Husk å følge med på instagram for flere bilder :-) god natt!

klar for avreise

Skrevet 04.07.2017 klokken 08:17

Hei dere, og god morgen! Nå har vi nettopp ankommet Gardemoen og sendt avgårde koffertene våres, kjøpt hvert vårt glass vin, og jeg har svelget en valium i håp om at det vil hjelpe mot flyskrekken min. Ikke bare har jeg det, men vi skal i tillegg ikke sitte ved siden av hverandre under flyturen, så denne dagen startet jo superbra. Sånn er det når man er for sent ute med å bestille plasser. Og da lærer man jo forhåpentligvis av det til neste gang... men uansett - faen ass.

Her er mine syv tips som hjelper litt dersom du har flyskrekk

* Ha plass ved vinduet - jeg vet ikke med andre, men med meg så hjelper det mye med full kontroll. Dessuten er det fint å se på utsikten og tenke på det i stedet.
* Sjekk ut seteplassen - det er ofte veldig forskjellig fra sete til sete, og på internett kan du søke opp hvor det er tryggest, og minst turbulens.
* Ikke drikk for mye alkohol - litt er greit, men jeg blir alltid mer urolig med mye drikke.
* Snakk med personalet - de møter redde mennesker hver eneste dag, og vet akkurat hvordan de skal håndtere deg.
* Gjør andre ting - i stedet for å høre på lyder og tenke over bevegelser, kan du kjøpe noe godt å spise, og sette på en kul film, eller rolig musikk som gjør at du sover.
* Bruk behagelige klær og sko - å ha på noe komfortabelt hjelper meg mye.
* Hold partneren din i hånden og snakk sammen - Marius vet hvor redd jeg er, og holder alltid i meg om jeg blir redd.

.....og selvfølgelig - det finnes mange andre ting man kan gjøre for å være mindre redd. Man kan ta kurs, man kan droppe å fly, og man kan prøve å tenke på hvorfor man er redd. Jeg er utrolig paranoid og tror at det verste vil skje med mitt fly uansett hvor og når, og det er jo en veldig liten sannsynlighet for det - noe jeg er fullt klar over. Allikevel er det vanskelig å overtale seg selv til å ikke være redd, og det verste jeg vet om er at andre mennesker skal blande seg inn, og fortelle hvor teit det er å være redd.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Uansett, min beste motivasjon er å tenke at det å fly aldri skal hindre meg å se verden og å oppleve ting jeg faktisk vil oppleve, og derfor gjør jeg det til tross for redselen. De punktene over er ganske små, men veldig betydningsfulle for meg! Jeg vet at jeg ikke er alene om å være redd for å fly, så jeg håper at disse små tipsene hjelper littegrann!

...Også er det bare for oss å krysse fingrene for denne turen også, og håpe på at alt går som det skal - bra! Ellers gleder jeg meg masse til å komme frem til Nice, og jeg gleder meg enda mer til å blogge for dere fremover. Vi skal så utrolig mye gøy, så det er bare å glede seg! Klem fra meg!

sommeridyll på sitt beste

Skrevet 25.05.2017 klokken 20:29

Ååå, Hvaler altså! Dette stedet fortjener sitt eget innlegg, og derfor skal jeg vise dere noen få bilder jeg knipset da jeg var der nå i helgen. Jeg elsker, elsker, elsker hvaler, jeg er jo nesten født og oppvokst opp her, og det finnes ikke noe annet sted i verden som har mitt hjerte så mye. Hver gang jeg kjører nedover kysten, eller løper barbent på de små grusveiene, tar det pusten fra meg. Så mange minner!

Det er jo ikke helt sommer enda, men på hvaler er det alltid idyllisk. Jeg har sommerhus på søndre sandøy, og det er ingen biler på øya. Det bor også mange der året rundt, så det er liksom ikke som et tomt feriested. Hjemmedyrkede grønnsaker, små gårder, hemmelige stier i skogen og vakre strender....ja, jeg elsker det.

Om du noen gang er på Hvaler, burde du ta øyhopping og besøke denne øya. Det finnes også en superhyggelig liten cafè der, Oline, hvor det er quiz, musikk og god stemning hele sommeren. Og hvem er Oline? Jo, det er tipptipp oldemoren min! :-)

soooo tired

Skrevet 07.10.2016 klokken 18:43

Hei mine kjære lesere! Åh, nå kjenner jeg at det faktisk er skikkelig godt å komme hjem til sin egen leilighet og sin egen seng! Kroppen min er så sliten, og jeg er allerede klar for å legge meg. Jeg kom hjem for en liten stund siden, og har akkurat tatt et langt og varmt boblebad, hvor jeg fikk løst opp mye stive muskler og massert de ødelagte føttene mine. Herregud, hvor dum er man når man tar med et ubrukt par med hæler for en hel kveld i Stockholm by, liksom?

Jenteturen til Stockholm og feiringen med John Frieda var helt, helt fantastisk, jeg har ikke hatt det så gøy på lenge, og denne turen var akkurat det jeg trengte! Været var bra, vi storkoste oss og ble behandlet som prinsesser, og jeg kunne ikke spurt etter en bedre gjeng å reise sammen med! Vi hadde det så morro, og jeg håper det blir fler slike turer fremover. Tusen takk til Spalt pr, John Frieda, Miss Clara Hotell og hele Sverige for en perfekt tur!

Jeg skal selvfølgelig legge ut masse bilder og fortelle dere mer siden, men akkurat i kveld skal jeg ligge i sofaen med kjæresten min, spise god mat og slappe av. Ha en fortsatt fin kveld!

klar for avreise

Skrevet 06.10.2016 klokken 09:02

Ja, da har jeg dusjet og pakket, og er faktisk straks klar for avreise. Noen andre bloggere og jeg er invitert på en spennende relansering og fest i Stockholm med John Frieda, og jeg har gledet meg så mye til dette! Det blir nok en strålende kveld med mye morsomt, også er det rett hjem igjen i morgen tidlig!

Siden det bare er 8kg håndbaggasje, lar jeg dessverre mac´en ligge hjemme! Du kan allikevel følge med på alt jeg gjør på instagram og snapchat! :-)

åååå, som jeg gleder meg! Det er lenge siden jeg var i Stockholm sist også, så dette blir så bra! Kos dere masse her hjemme så lenge :-)

ikke helt tilbake

Skrevet 22.08.2016 klokken 19:24

Det har enda ikke gått helt opp for meg at sommerferien er over, og jeg lever fortsatt på alt det morsomme jeg har opplevd den siste tiden. Jeg har så mye å fortelle dere, så mange bilder å vise dere, men jeg må rett og slett ta den tiden jeg trenger til å komme tilbake til bloggen. Mac`en har blitt lagt vekk i en god stund nå, og jeg har prøvd å fokusere på alt annet. Det å skrive er allikevel noe jeg savner sterkt, og jeg har på følelsen av at jeg kommer til å legge mye kjærlighet i bloggen fremover - når jeg er klar!

Jeg håper ihvertfall at dere har kost dere masse i sommer, uansett vær, og at dere gleder dere like mye som meg til å komme tilbake til jobb, faste rutiner og andre ting man vanligvis må ta tak i! Tusen takk til alle dere som er her inne daglig til tross for at jeg ikke har blogget noe, dere er de beste leserne man kunne hatt og jeg er så takknemlig for at jeg har så trofaste og gode lesere! Hei så lenge <3

endelig fremme

Skrevet 10.07.2016 klokken 21:56

Endelig er det tid for å være en uke i mitt eget lille ferieparadis på Hvaler. Det er så utrolig deilig å være her, og jeg kan ikke si det nok. Jeg kom hit i går ettermiddag, og da var det skinnende sol og varmt. Dette året har vi med oss en ekstra person, nemlig lille Erik-Andreas som jeg har blitt tante til, og det er veldig hyggelig. Han er så søt!

I dag har det reinet og vært veldig grått, og jeg har egentlig bare vært inne. I morgen håper jeg på litt finere vær, slik at jeg kan jobbe litt i hagen og kanskje ta meg en liten tur. Ha en fin kveld videre!