enkle endringer i hverdagen

Siden jeg er så utrent som jeg kan få blitt for tiden, vil jeg gjerne komme igang igjen. Jeg kommer derfor til å legge ut masse
treningstips, musikk og øvelser fremover, for å både motivere meg og dere. Derfor begynner jeg så smått med å gi noen tips til
hva man kan endre for å bli i litt bedre form. Det er ikke mye man burde forandre på, og hvis man gjør de tingene nedenfor i tillegg
til vanlig trening, burde det går rett vei. Jeg skal ihvertfall bli flinkere til alle punktene!

* ta trapper i stedet for heis 
Ja, dette er noe jeg burde bli flinkere til. Jeg bor selv i fjerde etasje og går veldig sjeldent trappene, men 
det er jo egentlig kjempelurt! Før løp jeg både opp og ned når jeg skulle noe.

* gå av et stopp før når du tar buss 
Dette har jeg faktisk gjort mye, men det er jo ikke alltid man har tid eller spesielt lyst. Allikevel kan det være en 
grei ting å lage tid til. Det burde ihvertfall gå hvis du bor i byen.

* varm opp før trening 
Spør du meg er dette en selvfølge, men til dere som bare begynner å trene styrke – varm opp kroppen først! 
I tillegg til å varme opp, brenner du kalorier. En av mine favoritter for oppvarming er å ha 30 minutter powerwalk 
i oppoverbakke før jeg trener styrke. Og tro meg, det er ganske tungt! 

*  ha en fast tur på 30 minutter i uken 
Dette er jo noe alle burde gjøre uansett, kanskje til og med hver eneste dag! 30 minutter er ikke mye, og
om man går fort forbrenner du masse. I tillegg til at det er deilig med en liten gåtur, kan du jo gå hvor enn du vil.
Enten det er hjem fra et sted, ned til byen eller til jobb.

* beveg deg når du får sjansen
Det er kanskje ikke alle jobber som gjør dette mulig, men jeg har selv alltid hatt en jobb med mye løping,
gåing og stilleståing. Prøv å bli litt raskere, svar ja hvis sjefen vil at du skal hente noe i 2. etasje og løft ting.
Jeg pleide til og med å ta knebøyøvelser når jeg stod stille og strammet rumpen når jeg løp rundt. Det gjør faktisk
mer enn det du tror!

….Så nå er det bare å krysse fingrene, be til gud og trene hardt. Jeg savner min gode selvtillit, stramme kropp og mine sunne vaner.  

6 kommentarer
    1. Føler med deg Nora, har det på samme måte selv. Jeg vil så inderlig bare begynne å trene, men jeg får aldri dratt rumpa mi på treningssenteret! Lover meg selv å bli flink hver måned, så tar latskapen over før jeg vet ordet av det. Så, jeg krysser fingrene med deg for at det skal gå bra til slutt, haha 🙂

    2. Var det ikke slik at du tenkte det samme om deg selv når du trente mye, som du gjør nå i dag? Eller var selvfølelsen din bedre før?

    3. Ida: det stemmer, jeg gjorde det 🙂 men jeg likte samtidig kroppen min, ihvertfall mye bedre enn nå! og når jeg ser tilbake på bilder så angrer jeg skikkelig på at jeg ikke var flinkere. da hadde jeg nådd målet mitt!

    4. Woho, gleder meg til masse treningstips! Jeg skal prøve å bli flinkere på alle punktene ihvertfall:-)

    5. Åh, jeg sitter og kjenner på akkurat det samme. Da jeg var godt trent så tenkte jeg at det var veldig lang vei å gå, men det var gøy å gå rundt i undertøy og bikini, og å se tilbake på bilder vil jeg ikke snakke om engang..
      Har prøvd å finne igjen treningsgleden over flere måneder nå, men jeg finner den ikke sammen med nytt treningstøy, nye fine og freshe tumblr/fitspoblogger, prøve nye oppskrifter eller treningsmetoder, ingenting jeg har gjort før fungerer nå og det er litt skummelt. Har gått opp sikkert 8 kg, og det kjennes mere ut som motivasjon, enn et tap. Men når jeg står der på treningssenteret så føles det ikke sånn lenger. Føler jeg har prøvd “alt” og at jeg trenger å prøve noe nytt, og det føles helt umulig, haha.. Lykke til til deg hvertfall<3 du er nydelig

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg