svart-hvitt

Jeg er sliten. Skoene mine er klissvåte etter all slapsingen ute, og det er iskaldt. Jeg er tilbake på skolen, jeg har hundre tusen ting å gjøre, og derfor har jeg lagt bloggen på hyllen.

Når jeg har bestemt tid og sted, skal jeg klippe meg. Det blir herlig å få vekk det ekle, tørre håret mitt, og få en litt ny look til jul. Jeg har også fått et nytt treningssted. Elixia ble litt vel kjedelig etterhvert, og jeg måtte stadig dra alene, noe jeg misliker. Derfor byttet jeg til Curves, en treningskjede som bare er for kvinner, og som kun varer i 30 minutter. På Onsdag skal jeg skrive mer om det 🙂

Jeg har også fått tatt sol i dag, så hele brystet mitt er fullt av soleksem. Det er fint. I morgen er det 1.desember og jeg har ikke tenkt på julekalenderen engang, hjelp. Får se litt på det i morgen. Nå skal jeg dusje selvom jeg egentlig ikke orker, og legge meg. Er helt ødelagt og har så mye å tenke på at jeg tror jeg dør. God natt gullunger 🙂

73
72

Jeg forresten drittlei gutter. Jeg er lei av dem som alltid skal ringe og bringe dårlige nyheter, de som lyver deg opp i fjeset og de du absolutt ikke kan stole på. Jeg elsker å være jente.

jeg gjorde det

God kveld! Jeg har blogget lite i helgen, jeg vet…dere skjønner, jeg bruker helgen på å gjøre morsomme ting, slappe av og utnytte mest mulig tid, derfor orker jeg ikke å blogge så mye. Men nå er jeg tilbake, og klar for en uke med skole!

Alle har festet, mens jeg har sittet hjemme med kjæresten min og sett på filmer. Det var egentlig ganske deilig, men det holder med en helg. I går skulle jentene ut, men jeg klarte å tvinge Caroline til å være hos meg litt først, for å spise kinamat og se på den lille havfruen. Etter noen smertestillende var det utrolig godt med kinamat igjen, jeg har savnet det så sykt..

70
Dette hadde jeg da på meg i dag. Ikke akkurat noe å skryte av, men det er SØNDAG.
69
Veske: Mango Bukse: Gina tricot Ulljakke: Zara
68
Er han ikke fin?
67

…men nå skal jeg legge meg 🙂 Håper alle har hatt en kjempefin rød nese-dag, det har ihvertfall jeg, selvom jeg ikke har hatt den på meg! Er jo pengene som telles, vet dere…god natt!

svar fra ernæringsfysiologen

1.Hvor mange kcal bør man spise om dagen?
Energiinntaket variere mye fra person til person. Faktorer som spiller inn er kjønn,alder, kroppsstørrelse og hvor aktiv man er i løpet av dagen. Trener man mye, trenger man mer energi. For jenter mellom 18-25 år vil inntaket ligge mellom 2000-2200 kcal. Energien fordeles på alle måltidene iløpet av en dag. Frokost (som mange sier er det viktigste måltidet) utgjør ca.20%, lunsj 20 %, Middag (hovedmåltidet) utgjør 30% og kveldsmat 20 %. De resterende 10 % er mellommåltider, eks. frukt mellom lunsj og middag.

2.Hvor mye skal man spise om dagen? og hvor mye godteri kan man spise i uka?

 Se over. Godteri bør begrenses, siden dette kun gir ekstra energi og ingen viktige næringsstoffer. Samtidig er sukker ikke bra for tennene våre. Men det skal være lov å kose seg, så "lørdagsgodteri" er lov.

3.Er bruk av rockering en bra trening?
 Det er viktig å variere treningsformer, og det er som regel kombinasjon av ulike treningsmetoder som gir et godt resulat. Samtidig som man ikke går lei av å trene! Rockering er et godt alternativ, og bra trening for ryggen. Det er også mange ulike øvelser man kan bruke en rockering til for å trene hele kroppen.

 4.Hva skjer over lengre tid hvis man spiser godteri istede for middag flere ganger i uken?(samme kaloriinnhold)
Dette kan føre til mangler på viktige næringsstoffer som kroppen trenger. Som nevnt inneholder godteri kun sukker, og ingen næringsstoffer. Samtidig vil man bli slapp og trøtt.

5.Har det noe å si når på dagen du spiser? Isåfall hva? (ikke bare den  vanlige da har du lavt blodsukker hele dagen blablabla, blir man faktisk tjukkere av å spise en sjokolade, litt karameller, tre brødskiver, middag og melk og juice i løpet av to timer om kvelden enn om du fordeler det utover hele dagen?
Det anbefales å innta måltidene spredt utover dagen, med et par timers mellomrom. gjerne 4 -5 måltider. Det er viktig å ha en god måltidsrytme, for å holde forbrenningen oppe. Hensikten er å opprettholde et stabilt blodsukker (som du nevner) og holde seg mett. Spiser du mye iløpet av 2 timer, vil ikke dette være farlig, og det vil ikke direkte gjøre deg tjukkere. Men det er ugunstig og anbefales ikke. Går man en hel dag uten å spise, vil man som oftes spise mye når en først spiser. Dette er også ikke bra fom magen som skal fordøye maten. Samtidig vil kroppen føle seg slapp hele dagen.

6.Jeg prøver å ta av en del på magen, men jeg vil ikke slanke meg eller noe sånt. Jeg trener ganske mye og har lange skoledager, jeg trenger en del mat som metter for jeg blir fort sulten. Lurer på hva og når jeg bør spise? for å gå ned en del ganske fort men fortsatt være mett og få > energi. og når man bør spise i forhold til trening, før og etter?
Mange av spørsmålene går på trening, og jeg har prøvd å svare felles på disse her. Når det gjelder trening er det viktig å trene variert iløpet av en uke, og bruke både styrke og kondisjonstrening. For å kalle seg selv fysisk aktiv skal man være i aktivitet 30 minutter per dag. Det vil ikke si at man trenger hard trening hver dag, men at man beveger seg og får en økt puls. Det finnes ikke noe fasit svar på hvordan man kan fjerne "ekstra" mage/rompe eller lår. Men god trening sammen med et godt kosthold vil være mitt beste råd. Husk: Som regel er det kun deg selv som mener det er for mye her og der! Det er viktig å ha nok energi før man skal trene, men det er viktig å ikke spise for tett til treningen. Å trene på full mage er ikke behagelig, og vil samtidig gi dårligere effekt av treningen. Innta et godt måltid( med både karbohydrater og protein) ca. 2 timer før trening. Under og før trening er det viktig å innta nok vann, siden man har et stort væsketap. Energidrikker er ikke nødvendig på vanlige treningsøkter på 1 time. Rett etter trening er det viktig å få i seg energi, siden kroppen har tømt sine lagere med karbohydrat. Det er også derfor man føler seg ekstra sulten. Samtidig har kroppen brutt ned store mengder protein, og trenger påfyll. Et godt måltid innen en time etter trening er anbefalt.

7.Jeg har lyst til å utdanne meg som ernæringsfysiolog. Kan du spørre ernæringsfysiologen du skal møte om hvor hun utdannet seg, hvor mange år det tok og hva som kreves av tidligere skolegang for å bli det? Det finnes flere steder man kan utdanne seg for å bli ernæringsysiolog. Har du gått 3 år allmenn videregående, er du kvalifisert til å søke på studiene, men gode karakterer er viktig. Universitet i Oslo og Bergen har et 5 års masterprogram for å bli klinisk ernæringsfysiolog. Høgskolen i Akershus har et studium som kalles Samfunnsernæring, 3 årig bachelor eller 5 år master. Dette studiet vektlegger forebyggende helsearbeid. Atlantis medisinske skole er privat og har et 3 årig bachelor program i ernæring.

8.Jeg har hørt at man kan spise en liten sjokolade vær dag, men den må være mørk. Og at det er sunt. Er det sant?
Mørk sjokolade er sunnere og bedre enn den vanlige melkesjokoladen. Dette er fordi den inneholder mindre sukker og inneholder antioksidanter. Man kan unne seg litt sjokolade, men alt med måte! Hver dag er litt mye. 14.Hva er normal vekt i ungdoms alderen? Det er vanskelig å gi et fasit svar på dette, siden man i ungdomstiden forandrer seg mye og raskt! Noen vokser raskere enn andre, mens noen lettere vil legge på seg. Dette er helt normalt, og det viktig å ha et godt forhold til sin egen kropp! er du usikker på din egen vekt vil jeg anbefale deg å snakke med helsesøster på skolen din.

9.Jeg har litt 'sprett rumpe', hvordan kan jeg få trent den flatere?
Er det å gå på fjellet en god måte og trene på? og hva gren/styrke forbrenner jeg mest kalorier? Å gå turer i fjellet er veldig god trening! Her får du arbeidet med hele kroppen, samtidig som du får frisk luft.

10.Et godt alternativ til sjokolade, untatt frukt?
Grønnsaker! Yogurt er også godt hvis man har søtsug. Smoothie.

11.Hvordan regner man ut bmi og hva er den normale bmi'n? BMI står for body mass indexs, og er et mål på vekt i forhold til høyde. Man regner ut sin BMI ved å dele vekt på høyde*høyde, . Eks. 55 kg/ 1,60*1,60 = 21.5 BMI på under 18,5 = undervektig. BMI på mellom 18,5 og 24,9 = normal kroppsvekt. BMI på mellom 25 og 29,9 = overvektig. Det er viktig å huske at BMI ikke tar hensyn til kroppsbygningen, altså muskler og fett. Tallene kan derfor vise et feil bilde av sannheten, Eks. en godt trent gutt som trener mye vil ha mye muskler og veie mye. Derfor vil han havne i kategorien overvektig, som ikke nødvendigvis er riktig.

 12.Hva er en sunn lunsj? Hørt at brød ikke er bra, så prøver å spise knekkebrød. Men man blir fort lei! Noe enkelt, sunt og godt man kan ha med på skolen? OG HVORDAN STOPPER MAN SUKKERSUGET?

 Det er ikke farlig å spise brød, så lenge man velger riktig brød. Velg grove brød som er rike på kostfiber. ( se etter brødskalaen på posene eller bak selv!) Hvis du varierer mellom brød og knekkebrød blir man ikke så fort lei heller. varier også pålegg! Andre tips til skolemat er å lage seg en salat med kylling/tunfisk eller skinke. Wraps er sunt og godt. Middagsrester eller en kald omelett. Sukkersuget er noe vi alle får fra tid til annen, og det er ikke alltid lett å motstå fristelsen. Prøv å alltid ha frukt eller grønnsaker tilgjengelig. Eller kanskje en smoothie. Yogurt fungerer for mange.

 13.Hva anbefales som en sunn og langvarig mettende lunsj, som ikke innholder brød?
En varm lunsj er ofte både mettende og sunn, men vi har dessverre ikke noen tradisjon med dette her i Norge. Likevel er det flere og flere som velger et varmt alternativ. Gode tips er suppe. Kalde alternativer som er mettende er salater med gode proteinkilder(eks.kjøtt, kylling, linser, bønner, ost), omeletterog wraps.

14.Hadde blitt takknemlig om du spurte om det å bruke snus har noe innvirkning på treningen? Både kondis og styrke.
 Snus inneholder store mengder nikotin, som vil påvirke kroppen under trening. Nikotinen vil gjøre at blodårene trekkes sammen og øke motstanden til blodgjennomførsel i blodårene. Dette gir hardere arbeid for hjertet som igjen vil gi dårligere kondis.

15.Jeg har ekstreeeme komplekser for magen min. Den blir bare større og større utover dagen, ser ut som om jeg er gravid! Har smal midje og er ikke epleformet, så magen er liksom en stor "kul" . Prøver å spise regelmessig og ikke få for mye luft ned og alt sånn, men hva skal jeg egentlig gjøre? Har jo litt magefett, men er det en blanding av luft og fett og hva?
  Det er vansklig for meg å si hva dette kommer av. Det kan være at du reagerer på noe du spiser, og at magen føles oppblåst. Snakk med din helsesøster om problemet så kanskje dere finner ut av det.

16.Jeg har at ølgjær får håret til å vokse fortere, gir sterkere negler og renere hud. Er det sant? B-vitaminer i ølgjær er nyttige vitaminer som virker positivt på hud og negler. Hvor fort det får håret til å vokse vet jeg ikke.
 
17.Jeg er en jente på 15 år, som trener 3 ganger i uka og (føler selv) jeg  har et sunt forhold til mat.  Problemet mitt, er at selvom jeg lever så sunt som jeg bare kan, så enten går jeg opp i vekt, eller blir der hvor jeg er. Jeg er ikke overvektig eller noe, men jeg har ikke langt igjen. Jeg er nemlig 1.67 cm høy og veier ca 63 kg.  Det jeg da lurer på er om det er noe jeg evnt, glemmer, mangler gjør feil?

Det høres ut som du har et sunt og godt kosthold, og passer på kroppen din og trener. Og der er jo veldig bra! Du er en ung jente, og mye skjer med kroppen din i denne perioden. Så ikke stress med vekten, du er langt ifra og være overvektig som du selv sier.

18.Lurte på om hvis man er litt tynn, og vil gjerne gå litt opp i vekt, hva burde man spise daglig?
 Det viktigste er å få iseg nok energi! Mange unge jenter spiser generelt for lite, og er redde for å spise for mye kalorier. Spis regelmessig og spis deg god og mett.

19.Hvor mye proteiner bør man ha i seg hver dag, hvis man trener ca 10 timer > i uka (2 av dem ren styrketrening på apparater) får å unngå å tape > muskemasse?
Proteiener er viktige for kroppens oppbyggning, og vi trenger daglig inntak av protein. Proteiner skal utgjøre 10-20 % av energiinntaket. Et voksent menneske trenger 0,8 g protein per kg kroppsvekt. Fisk, kjøtt, melk, ost og egg er rike på proteiner. Vegetabilske matvarer som korn, bønner,linser og nøtter er også viktige proteinkilder. Siden du trener mye er det viktig å spise nok protein, likevel vil jeg anbefale å spise ordentlig mat som er gode kilder til protein kontra å velge protein i pulverform! eks.på mengde protein: Ett glass melk (2 dl) eller to skiver ost (20 g) bidrar med 6-7 g protein.

20.Hva er best? Å spise "mat" med aspartam, eller spise "mat" med sukker?
Det er helt umulig å ikke få i seg noe av det. Det er vansklig å si hva som er best. Kunstig søting er mye diskutert og det forskes mye på temaet. Jeg vil anbefale å ikke spise eller drikke for store mengder av lettprodukter, men heller ikke for mye sukker. Mange unge bruker lettbrus som tørstedrikk siden de vet at dette ikke gir ekstra kalorier, men det er viktig å huske at dette vil kunne gi syreskader på tennene.

21.om man kan bli tynnere av å jogge et par ganger i uka hvis man eller spiser sunt? Jogging er bra trening, og forbrenner mange kalorier (ca.600 kcal pr. time). Om man blir tynnere av det, henger sammen med energiinntaket ditt og er vansklig å svare på. Men om du spiser sunt og jobber er det veldig bra.

22.Er det noe mat som påvirker huden på en positiv måte?
Det er viktig å få i seg nok vann iløpet av dagen, gjerne 2 l. Vann er den beste tørstedrikken og er godt for huden. Spis også rikelig med frukt og grønnsaker, som gir mange vitaminer og antioksidanter som har positiv effekt på huden. Røyking vil påvirke huden på en negativ måte og Anbefales IKKE.

nyt kvelden

Mamma steker ribbe og det stinker….alle er på fest og jeg sitter her med nyvasket hår og prøver å få i meg EN jævla loffskive. Unnskyld uttrykket, men jeg er så sinnsykt lei av å tvinge i meg mat, og bruke femten år på å svelge det ned.  Jeg fikk ikke kjøpt jakken heller, for den var ikke så fin som forventet. Valget står mellom den, og en annen til en litt høyere pris. Hva synes dere – fuskepels og ikke fin, eller ekte pels og ganske fin? Jeg vet at alle mine lesere er pels-haters, så….det trenger dere ikke si flere ganger.

Nå skal jeg til Carl Michael, og der skal jeg være resten av kvelden. Gleder meg til å se han, og bare slappe av…selvom jeg misunner alle som er ute i dag, neste helg skal jeg sørge for å ha det gøy! Ha en fin kveld ihvertfall 🙂 Husk at alt om ernæringsworkshopen kommer ut i morgen, for de som venter på svar! Nå må jeg kle på meg og kjøre, hadet så lenge!

6566

Har ikke fått tatt noen bilder i dag, så…elsker disse skoene!

amazing

Hei alle sammen! Åh, jeg er så glad i dag.. våknet opp med et smil om munnen, siden jeg bare blir bedre og bedre i munnen. Jeg har til og med klart å spise en pannekake i dag, haha!

Dere får meg virkelig til å smile når dere gir meg så mange kommentarer og komplimenter, dere er så utrolig søte. Alle sammen. Hyggelig at dere likte antrekket mitt, jeg skal bli flinkere til å legge ut slikt! Det var også gøy å se så mange kommentarer, håper dere fortsetter slik! Det varmer. Og…..haha, dere er så søte. Jeg har faktisk ikke klippet håret, det er bare satt opp på de siste bildene!

64

Nå skal jeg dra og ta sol, noe som ikke har blitt gjort siden sommerferien. Brunfarge betyr ikke så veldig mye lenger, men det hadde vært greit med litt farge til jul, eller hva? Også skal jeg prøve å ta en kaffe på Kanel, savnet er for stort nå..OGSÅ skal jeg kjøpe verdens fineste jakke, forhåpentligvis. Jeg har ikke prøvd den enda, men jeg håper at den passer og at den er like fin som den ser ut langt ifra. Men da må jeg løpe, vi snakkes senere!

…forresten, i kveld eller i morgen kommer svarene fra ernæringsworkshopen, og svar på spørsmål dere har lagt igjen på kommentarfeltene. Er det ikke like greit at jeg samler dem opp sånn? 🙂

om meg

Mitt navn er Nora Skauli, eller som jeg kaller meg på bloggen, Nora Alba. Jeg fyller atten år den 6. juli, midt i sommerferien. Kjærlighetslivet mitt er som en berg-og dalbane som aldri slutter å gå, men jeg har lært meg å leve med det. Jeg har drevet med sang stort sett alle de siste årene, men etter noen år i kor bestemte jeg meg for å slutte. Det er fortsatt noe jeg brenner for, derfor skal du ikke se bortifra at jeg legger ut en liten sangvideo inn i mellom. Etter to år på Rosenvilde vgs, skal jeg ut som kokkelærling til høsten, noe jeg ser veldig frem til. Jeg er så heldig å ha fått plass på Brasserie France, som er en kjempefin og koselig restaurant i Oslo sentrum.

Grunnen til at jeg startet med å blogge for litt over tre år siden, er fordi det var min måte å få ut følelser og meninger på. Å uttrykke seg muntlig har alltid vært noe jeg ikke har klart, men gjennom bloggen har jeg lært det. Etterhvert som jeg fikk lesere og plass på topplisten, har jeg utviklet det mer til en blogg som handler om mote, hverdagen min, kjærlighet, mat og alt som har med livet mitt å gjøre. Jeg deler erfaringer, minner, bilder, følelser og tanker med tusenvis av mennesker som jeg ikke engang vet navnet på, men det er allikevel en deilig følelse.

Gjennom bloggen har jeg oppnådd en god del. Jeg har fått utrolig mange kontakter, mange bra tilbud, jeg har fått vært med på de morsomste ting jeg aldri hadde trodd jeg skulle få oppleve, og jeg har fått mange nye venner. Å blogge tar mye tid og det krever en del, det er til og med kanskje grunnen til at jeg aldri klarer å gi nok kjærlighet til kjæreste, venner og familie, så det gjelder å plassere skrivingen på en riktig plass i livet ditt. Det er viktig.

Jeg har blå øyne, er rundt en åtti høy, og har brunt hår. Det hvite, lange håret som var kjennetegnet mitt i flere år er dessverre borte, men jeg er fortsatt den samme jenta.

Eller så elsker jeg livet og alt det har å by på. Om det er noe du lurer på, send meg gjerne en mail til [email protected] eller legg igjen en kommentar. Jeg håper at du liker deg på bloggen min, og at du kommer tilbake en annen dag.

Love.

flytting

Hei alle sammen! Nå har jeg akkurat fartet litt rundt, og jeg endte opp hos Markus. Vi tok en kikk på leiligheten vår, og gjett hva? den er snart ferdig..JIPPI, jeg gleder meg så mye! Det var også herlig å se Markus igjen, har savnet han veldig de siste dagene. Ikke det at vi snakket så mye, for jeg høres jo ut som en forkjøla danske når jeg snakker, og da begynner Markus å le, og da begynner jeg å le…og det kan jeg ikke, for det gjør vondt.

56
Dette er litt av soverommet..begge vil ha denne kroken, så den må vi trekke om.
57
Samboeren min. Er vi ikke søte sammen?
58
Her skal vi bo! Det mangler bare hvitevarer, møbler, noen planter og….ny dør.
Ellers har det blitt utrolig fint der nå, og vi regner med å flytte inn så fort det blir ferdig og så fort jeg blir frisk. Også kommer det store spørsmålet – tror dere at vi klarer å bo sammen i mer enn to uker?

59

Jeg fikk spist litt av de kalde restene til Markus. Kald big one. Vanligvis smaker det helt jævlig, men i dag var det himmelsk. Jeg brukte rundt et kvarter på denne biten, men det var verdt det. Spiste den mens vi så på "the biggest loser". Fy søren for et overdrevet program, blir helt syk av å se på alt det skuespillet de finner på. Jaja, amerikanere sier bare jeg.

Fikk forresten en veldig hyggelig kommentar i sted, på forrige innlegg:
"Haha, du skal bare holde kjeft om akon du din jævla oppmerksomhetsjuke stygge jente"…….HAHA, morsomt. Også Akon av alle artister! buhu.. jaja, håper for din del at det var ment som en spøk. Nå skal jeg ta mer smertestillende og hoppe til sengs! Jeg var forresten i julia i dag, ta en titt her. God natt 🙂

musikalsk sans

Mange av dere har spurt meg om musikk, og jeg vet faktisk ikke hva jeg skal svare. Jeg hører på så utrolig mye rart, og jeg liker heller ikke å dele musikken min med alle andre. Musikk er noe helt spesielt i min verden, og derfor liker jeg å holde den litt for meg selv. Klart, jeg kan jo ikke gjemme den, men jeg føler alltid at en sang blir ødelagt når den spilles på repeat på alle utestedene i Oslo, eller at alle jentene i flokken synger på det samme refrenget. Da mister musikken meningen, synes jeg.

mew og coldplay er to band som jeg har elsket i mange år. De lager fine og rolige sanger, samtidig som de kan spilles på fest og alle andre steder. De lager gråtemusikk, og de lager gladmusikk. I det siste har det blitt veldig mye the voice musikk, som jeg liker å kalle det… altså, akon, lady gaga, david guetta og beyonce. Det er ikke noe galt i det, men det er absolutt ikke personlig musikk. Jeg orker ikke starte å skrive opp sanger jeg liker engang, for det kommer til å ta flere år.. jeg kan si at en slager i hodet mitt er mew-special. Har dere noen sanger dere liker spesielt godt?

For de som har spotify, kan jo sjekke ut spillelistene mine en, to og tre.

tumblrkr2eg9rsvi1qza6kro1500large

Og for å være ærlig – jeg hater virkelig den nye sangen til lady gaga, bad romance. Hun er den ekleste mannestemmen i den og sangen i seg selv er bare helt på tryne. Jeg skjønner ikke hvorfor alle bloggere samtidig skal legge den ut heller…please, hun har hatt så mye bedre musikk. Noen der ute som er med meg? Etter alt jeg vet blir jeg vel tatt av basillen jeg også, når det spilles landet over. Får frysninger bare av tanken..

Hva liker du å høre på, og har du noen sangtips?

det gror ikke mangoer langs kolsåsbanen

Som jeg lovte dere i går, skulle jeg skrive mer om Froosh i dag. Froosh er en 100% ren fruktsmoothie, og det finnes i fire forskjellige smaker.

* blåbær og bringebær
* mango og appelsin
* ananas, banan og kokos
* goji og acerola

….den med kokos, banan og ananas var som sagt min favoritt, men det er jo sikkert fordi jeg elsker banan og kokos. og ananas for den saks skyld. Flaskene er elegante og av glass, og ikke så altfor store.

Hvor får du kjøpt Froosh?

* RIMI
* Spar
* 7-eleven
* Meny
* Kiwi
* Narvesen
* Deli de Luca
* ICA
* MIX Butikkene

bortsett fra meg da, som får de hjem i poser! Haha, neida…jeg tulla, håper dere starter å kjøpe dette her. Det er kjempesunt og det er bedre enn alle de andre ikke-så-sunne-drikkene dere får kjøpt i samme skap. Det er også mye lettere å drikke en flaske av denne, enn å få i seg 5 forskjellige frukter og grønnsaker i løpet av en dag, eller hva?

froosh
Froosh kommer både i flasker på 250 ml og i literskartong. Den koster rundt 25 kroner, og det er vel ingenting! Løp og kjøp. Dere kan trykke her for å komme inn på hjemmesiden deres og lese mer. Der står det utrolig mye god informasjon.